Untitled Document


Untitled Document
 




Szerszámosláda - Technikai Portál

Járműipar

Untitled Document

Volvo haszongépjárművek

Volvo FL
Volvo FM
Volvo FH
Volvo FH16
Volvo kiegészítők

A teherautó legfontosabb jellemzői:

  • alacsony, kényelmes fülkebejárat
  • ergonomikusan kialakított vezetési környezet
  • hatékony üzemanyag-felhasználású, elektronikusan vezérelt 6 literes motor, amely megfelel az Euro 2 és az Euro 3 szabványnak

Volvo teherautó biztonságossága

A legjobb baleset természetesen az, amelyik meg sem történik.

Ezért fordítunk jelentős energiát arra, hogy minden teherautó a lehető legjobb feltételeket biztosítsa a vezető számára a balesetek elkerülésére és a veszélyes helyzetekben való sikeres manőverezésre. Ennek kulcsa, hogy szem előtt tartjuk a vezető egészségét, de nemcsak vészhelyzet esetére, hanem a teherautóban töltött minden percre is. A kutatások kimutatták, hogy a közlekedési balesetek mintegy 90%-ához az emberi tényező is hozzájárul. A közlekedési helyzet a balesetek 30%-ában játszik szerepet, a járművek hibája körülbelül 10%-ában. Egy baleset a valóságban általában több tényező következménye. Mi a Volvónál folyamatos kutatásokat végzünk, hogy minél mélyebben megértsük mindegyik említett tényező szerepét, ezáltal olyan teherautókat építhessünk, amelyek megóvják az embereket a bajtól.  A jobb oldali menü pontjai segítségével megismerkedhet a teherautók kifejezetten balesetmegelőzésre tervezett jellemzőivel.

Jó kilátás

A jó kilátás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a vezető felismerhesse és elkerülhesse a veszélyes helyzeteket. A Volvo vezetőfülkék kialakításuknak köszönhetően maximális kilátást biztosítanak minden irányban, nagy méretű üvegtáblákkal, nagy teljesítményű ablaktörlőkkel és nagy visszapillantó tükrökkel szolgálják a vezetőt.A fényszórók nagy erejű HID (High Intensity Discharge) izzókkal vannak felszerelve, amivel a nappali fényhez hasonló, a szemet jobban kímélő megvilágítás érhető el. A HID izzók tovább is tartanak a szokványos fényszóróizzóknál. Hogy láthassa, mi történik a teherautó mögött például tolatáskor, kapható egy visszapillantó kamera is, amely beépített kijelzővel van felszerelve.

Kellemes klíma

Tesztek során kimutattuk, hogy ha nagyon meleg van, a vezetők hajlamosak hibázni és tévesen megítélni a szituációt. Más szóval a környezeti viszonyoknak nagy hatásuk van az ember vezetési hatékonyságára és biztonságára. A vezetőfülke optimális klímájának megteremtéséhez azonban nem elég egy egyszerű légkondicionáló - egy ventilátor meg egy fűtő-hűtő berendezés. Ezért kifejlesztettük a Volvo Electronic Climate Control (ECC) nevű, új kategóriát teremtő klímaberendezést teherautóinkhoz. Az ECC használata esetén mindössze a hőmérséklet-szabályzó gombot kell a kívánt hőmérsékletre állítani, a többinek a rendszer már gondját viseli. Az ECC rendkívül fejlett rendszer, figyelemmel követi a külső és a belső hőmérsékletet, a párologtató hőmérsékletét, a jármű sebességét, a motor fordulatszámát, illetve számos más paramétert. A termosztát ennek megfelelően vezérli a fülke hőmérsékletét, a levegő szétosztását, a légáramlást, valamint a beáramló friss levegő mennyiségét. Ennek ellenére a fülke klímaszabályozása a vezető kezében marad. Elég egy gombot megnyomnia, és amilyen egyszerűen bekapcsolta, ki is kapcsolhatja az automatikus üzemmódot.

Stresszmentes vezetés

A biztonság és a kényelem több szempontból is összefügg egymással. Ha a vezető kényelmesen ül, jól lát, könnyen eléri a műszereket, akkor jobban tud koncentrálni az őt körülvevő forgalomra. Engedje meg tehát, hogy bemutassuk a Volvo I-Shift nevű intelligens sebességváltó rendszert. Az I-Shift elektronikusan irányított motorral és automatikus váltással fokozza a teherautó vezethetőségét. Az áttétel zökkenőmentesen, finoman módosul, a sebességfokozat mindig megfelel az aktuális vezetési feltételeknek, mert a váltást a motor és a sebességváltómű elektronikája vezérli. A sebességfokozatok sorban válthatók, akár az automatikus váltóval felszerelt személyautókban, és egyszerűen át lehet állni a karral történő kézi sebességváltásra. Ez nagyobb kényelmet és biztonságot eredményez, és csökkenti a vezetőt érő stresszt.

Alacsony zajszint

A hallórendszer túlterhelése stresszhez vezet. A stressz pedig sokféle közlekedési baleset bekövetkezéséhez hozzájárulhat.

Ezért a Volvo különös figyelmet fordít arra, hogy a teherautókat különféle zajcsökkentő elemekkel szerelje fel, amelyek mind azt szolgálják, hogy a vezetőfülkében ne hallatsszon hangos zaj:

  • A fülke alatt vastag hangszigetelés található, amely kívül tartja a motorzajt
  • A fülke és a visszapillantó tükrök aerodinamikai szempontok szerint vannak kialakítva, ami csökkenti a menetszél okozta zajt
  • Az új Volvo FH/FM teherautóban egy új hangtompító halkítja a fárasztó zajként érzékelt alacsony frekvenciájú hangokat
  • A fülke körben vastagon van hangszigetelve, hogy kívül tartsa a környező forgalomból származó zajokat

A vastagon hangszigetelt fülke nemcsak a mindennapi munkakörnyezet zajszintjét csökkenti: arra is módot ad, hogy a vezető éjszaka jól kialhassa magát, még akkor is, ha forgalmas útvonalak közvetlen közelében parkol.

A fülkét védő riasztóberendezés

A vezető és a teherautó védelme nemcsak az ütközésbiztosságot, a manőverezhetőséget és a stabilitást foglalja magában. Az is nagyon fontos, hogy a jármű jó lopásgátló rendszerrel legyen felszerelve. A Volvo lopásgátló rendszere révén egyszerűen, a távirányító segítségével zárhatja be az autót és kapcsolhatja be a riasztót, mielőtt pihenőre betérne valahova. Ha be van kapcsolva a riasztó, nyugodtan alhat, mert a 105 dB (A) hangerejű sziréna több mint elég hangos ahhoz, hogy még a legelszántabb tolvajt is menekülésre késztesse.

Hatékony fékek

A Volvo Electronic Braking System (EBS) elektronikus fékrendszer és szabadalmaztatott tárcsafék-technológia kivételesen biztonságos. A rendszer pontosan egymáshoz igazítja a vontató és a pótkocsi fékének működését, aminek köszönhetően a hagyományos fékrendszerekhez képest kisebb a féktávolság, nagyobb a stabilitás és jobb az egész járműszerelvény úttartása. A masszív féktárcsák kivételesen hőálló anyagból készültek, ezért csökken az esélye, hogy gyakori hirtelen fékezések után gyengüljön a fékerő, és minimális annak a kockázata, hogy magas hőmérsékleten meggörbüljön a tárcsa.

Az EBS további kedvező tulajdonságai:

  • Kerekenkénti vagy tengelyenkénti egyedi nyomásmoduláció
  • A (vezetőtől vagy máshonnan származó) fékezési igény elektronikus továbbítása az egyes kerekekhez és a pótkocsihoz
  • Tartalék pneumatikus átvitel
  • Jobb fékreakció (a fék érzékenysége a személyautókéhoz hasonló)
  • Elektronikusan vezérelt rakományérzékelés és fékerő-elosztás
  • Blokkolásgátló fékrendszer, tapadásszabályozó rendszer
  • A vontató és a pótkocsi közötti fékkompatibilitást fokozó csatolásierő-szabályozás
  • Ritkább szervizelésre módot adó fékbetétkopás-szabályozás
  • Retarderintegráció

Intelligens elektronika

Engedje meg, hogy bemutassuk ACC (Adaptive Cruise Control, adaptív menetirányítási) rendszerünket, amely az egyik legfejlettebb az új fedélzeti rendszerek között. Célja a stressztényezők csökkentése és a vezető kényelmének növelése. Ezt új, intelligens elektronika segítségével éri el. Az ACC szenzorok segítségével érzékeli, ha a teherautó túl közel kerül az előtte haladó járműhöz. Ekkor módosítja a teherautó sebességét: csökkenti a beáramló üzemanyag-mennyiséget, valamint aktiválja a retardert és a motorféket. Ha a retarder és a motorfék nem fékezi le eléggé a teherautót, és az még mindig túl gyorsan közeledik az előtte haladó járműhöz, a vezető figyelmeztetést kap, amelyet követően maga fékezhet. Ezzel csökkenthető a követési távolság be nem tartásából fakadó baleset kockázata. Megemlíthetjük még az emelkedőn való elindulást segítő gombot is, amellyel a vezető fenntarthatja a féknyomást akkor is, amikor meredek lejtőn való elinduláskor elveszi a lábát a fékpedálról, és a gázpedálra lép. Ez, azonkívül hogy kényelmes és megnyugtató, a biztonságot is fokozza. Az ACC különösen hosszú útvonalakon bizonyult hasznosnak, ahol sokat kell főútvonalon és autópályán haladni, és ahol sok stressztényező jelentkezik. Az ACC az első lépés a Volvo Trucks vállalaton belül "A biztonságos követési távolság megtartása" néven emlegetett célunk elérése felé. Már folyamatban van a következő lépések megtétele is.

Jó kezelhetőség és stabilitás

Az Electronic Stability Program (ESP) nevű rendszer akkor veszi a kezébe a dolgokat, ha a teherautó kezdi elveszteni a tapadását, és megcsúszás vagy felborulás veszélye áll fenn. Az ESP ellene hat a teherautót az útról levivő erőknek. Ehhez egyszerre használja fel az elektronikus fékrendszert, a motorvezérlő rendszert, valamint a pótkocsi fékrendszerét. A rendszer három szenzorból áll, amelyek a vontatón vannak elhelyezve. Ezek mérik az oldalkitérés szögét, az oldalirányú gyorsulást, valamint a kormánykerék állását. A központi egység folyamatosan feldolgozza a bejövő mérési eredményeket, és ha rendellenességet tapasztal, szükség szerint aktiválja egy vagy több keréken a fékeket. Ezzel egyidejűleg csökkenti a motor nyomatékát, azaz lelassítja a járművet, amíg vissza nem áll az egyensúly. Az ESP különösen hatékony a következőkhöz hasonló, veszélyt rejtő helyzetekben:

  • A kanyarsebesség túlbecsülése esetén (például szűkülő kanyarban, autópálya-lejáróban, városban való áthaladáskor)
  • Akadály elkerülésére végzett hirtelen kormánymozdulattal járó manőver esetén (például az útpadkáról visszakormányozva megcsúszhat a teherautó)
  • Megrakott nyerges pótkocsival szűk kanyarban, csúszós úton (forduláskor bicskaszerűen egymáshoz csuklik a vontató és a pótkocsi

Sérülésvédelem

Bármilyen jó óvintézkedéseket is hozunk, mégis előfordulnak ütközések és balesetek. Ezt figyelembe véve elsőszámú célunk, hogy a teherautót úgy építsük ki, hogy maximálisan védje a vezetőt és az utast a sérülésektől. A biztonság másokat is érint, akik az úton haladnak, így biztonsági programunkban őrájuk is figyelemmel vagyunk. A jobb oldali menü pontjai segítségével megismerkedhet a teherautók kifejezetten sérülésvédelemre tervezett jellemzőivel.

A fülke ütközésállósága

A balesetek során a leggyakrabban vagy felborul a teherautó, vagy frontálisan ütközik egy másik járművel. Ebben az esetben, valamint más olyan balesetekben, ahol a vezetőfülkének egy külső tárgy ütközik, vagy a fülke a földnek ütődik, az a fülke elsődleges feladata, hogy hátrafelé továbbítsa az energiát. Ennek az a célja, hogy fülkén belül elég hely maradjon a benne tartózkodók számára a túléléshez. Ennek érdekében a fülke váza nagyerősségű acélból készült, az ajtóknál és elöl külön meg van erősítve. A fülke felfüggesztése is úgy van kialakítva, hogy bizonyos mértékig engedjen az erőhatásoknak. Így a fülke hátranyomódik, aminek köszönhetően kevésbé deformálódik, nem hatolnak bele a külső objektumok, ez pedig csökkenti a vezető sérülésének veszélyét. Minden Volvo vezetőfülke megfelel a fülke erősségére vonatkozó svéd előírásoknak - amelyek a legszigorúbbak a világon. A tesztsorozatban szerepel az elülső ingás teszt is, amely többek között a felborulással járó balesetekben előforduló, a földön álló objektumokkal való ütközést is szimulálja. És akkor még nem szóltunk a hátulsó ingás tesztről, amely azt az esetet szimulálja, hogy elszabadul a teher, és eltalálja a fülke hátoldalát.

Energiaelnyelő fülkebelső

Ütközés esetén a vezetőre valószínűleg legalább a testsúlya kétszeresének megfelelő erő hat. Ezért a fülke belsejének el kell nyelnie az energiát, hogy engedjen az emberi test által rá kifejtett hatásnak. Minden vezetőfülkénk energiaelnyelő kormánykerékkel és műszerfallal van felszerelve, hasonló jellemzőkkel rendelkeznek a térdmagasságban lévő szegélyek is. A kárpitok lángálló anyagból készültek. A belső kiegészítők (például a mikrohullámú sütő és a kávéfőző) szilárdan rögzítve vannak a fülke szerkezeti elemeihez. Ez garantálja, hogy ütközés és erős fékezés esetén a helyükön maradjanak.

Kényelmes hárompontos biztonsági öv

Ha a biztonsági öv opció volna, ingyen adnánk. Azért, mert a hárompontos biztonsági övnél nincs hatásosabb védelmi rendszer: erős és megbízható gátlóeszköz, amely helyén tartja az emberi testet akkor is, ha hirtelen csökken a sebesség, vagy ha felborul a jármű. A hárompontos biztonsági öv minden Volvo teherautó vezető- és utasülésének alaptartozéka.

A biztonsági öv helyes használata:

  1. Az alulsó övpántot a csípőn vezesse körül - amilyen lent csak lehet -, ne a hason.
  2. Ügyeljen rá, hogy a felső övpánt a vállon és a mellkason feküdjön.
  3. Ne hagyja lazán az övet, annak szorosan (de kényelmesen) testéhez kell illeszkednie.

Ha nincs becsatolva az öv, erre egy jelzőfény figyelmeztet a műszerfalon.

Légzsák

A nehéz tehergépjárművek gyártói közül a Volvo vezette be a világon elsőként, 1994-ben a vezetőoldali légzsákot. A légzsák gázzal töltött párna, amely a kormány agyában található, és frontális ütközés esetén nagyon gyorsan felfúvódik, megvédve ezzel a vezetőt az ütközés erőhatásaitól. A mi légzsákunk, kialakításának köszönhetően, megvédi a vezető fejét és mellkasát attól, hogy az a kormánykeréknek, a műszerfalnak vagy a szélvédő felső részének ütközzön. Csak súlyos frontális ütközés esetén lép működésbe, ha a vezető felsőteste további védelemre szorul. A következőképpen működik: A jármű törzsébe szerelt szenzorok bizonyos típusú frontális hatásokra reagálnak, és működésbe hozzák a légzsákot. A felfúvó szerkezet egy pillanat alatt nagy mennyiségű forró nitrogéngázt pumpál a párnába, amitől az a másodperc törtrésze alatt felfúvódik. A párna felfogja a vezető fejének és felsőtestének impulzusát. Egy másodperccel később a gáz gyorsan kiszivárog a zsákon levő apró lyukakon keresztül, hogy ne akadályozza a vezetőt a mozgásban. Megjegyzés: A légzsák csak akkor tudja kifejteni a hatását, ha mindig be van csatolva a biztonsági öv. A légzsák rendeltetése, hogy a biztonsági övvel együtt fejtse ki hatását, nem pedig az öv helyett.

Aláfutás-védelmi rendszer

Mindig is forgalombiztonsági problémát jelentett, hogy a teherautók és a személyautók nem egyforma magasak. Különösképpen igaz ez a frontális ütközés esetére. Büszkék vagyunk rá, hogy megoldást kínálhatunk a problémára a Volvo Front Underrun Protection System (FUPS) nevű elülső aláfutás-védelmi rendszerrel, amely alaptartozéka minden Volvo FH és Volvo FM modellnek. Az FUPS rendszer megakadályozza, hogy frontális ütközés esetén a személyautó beékelődjön a teherautó eleje alá, ezáltal csökkenti a súlyos sérülések kockázatát, növeli az autó utasainak túlélési esélyét.  Az aláfutás-védelmi rúd 200 mm mély gyűrődési zónát képez, ami jelentős mértékben csökkenti a személyautó utasterébe történő behatolást. A teherautó lökhárítója ugyanolyan magasan van, mint általában a személyautóké, így a lehető legjobban kihasználható az autó deformációs zónája. Az FH és az FM sorozat esetében az FUPS teljesen be van építve a vezetőfülke szerkezetébe, de nem növeli a jármű tömegét.

Minőség

A teherautónak a nap 24 órájában késznek kell lennie rá, hogy fontos szállítási feladatokat teljesítsen. Megbízhatónak kell lennie: a teherautó minőségének mértéke a megbízhatósága. A megbízhatóság pedig egyenlő az üzemidővel. A Volvo teherautók gyártása során ez a fajta minőségszemlélet az alapelvünk, a szerszám nélküli megelőző karbantartástól kedve a folyamatos anyagvizsgálatokig, illetve a forgalmazó-ellenőrzéstől kezdve a globális alkatrészellátásig. A teljes fejlesztési lánc - a tervezés, a mérnöki munka, a gyártás, az értékesítés és az értékesítés utáni szolgáltatások - minőségének együttes eredményeként jön létre. Végső soron ez az, aminek köszönhetően megbízható maradhat az Ön Volvo teherautója, amit vállalata nyeresége igazol, illetve az a kedvező ár, amelyért évek múlva eladhatja a járművet.

Minőségi termékek

Azok, akik Volvo teherautót választanak maguknak, már a fényezésről felismerik a minőséget. Még az előtt fel tudják mérni a fülke hatékonyságát, hogy kinyitnák az ajtaját. Hallják a mestermunkát, amikor elindítják a motort. Mi a Volvónál úgy építjük a teherautókat, hogy tudjuk, a legfontosabb összetevő az, aki a kormánykerék mögött ül. A termék minősége az a hatékonyság, biztonság és kényelem, amit Ön a vezetőfülkében tapasztal, köszönhetően annak, hogy vállalatunk hosszú ideje fejleszt ki innovatív és megbízható mérnöki megoldásokat. A kész teherautó garantált megbízhatósága érdekében a minőségbiztosítási rendszerünk nem a gyártási folyamat végén elhelyezkedő állomás, hanem végigkíséri a folyamatot. Ennek a szemléletnek az egyik sarokköve termékeink modularizálása. Ez azt jelenti, hogy az alkatrészek jelentős része a modellek többségében felhasználható, ami garantálja a termék kiváló minőségét. Mindez együtt azt eredményezi, hogy optimális hatékonyságú munkára nyílik lehetőség a vezetőülésben.

 

 











Topsites automatikus bannercsere program - Kontraszt Produkció
InterStat.hu